Инфраструктурни проекти
//
//
Инфраструктурни проекти
Етикети: Инфраструктурни проекти, международен транспорт
Инфраструктурната програма на България до 2020 влючва седем големи пътни проекта. В нея са включени два моста над Дунав, завършване на четири магистрали и скоростни шосета. Проектите ще се изпълнят с финансиране от европейските фондове. Още три ще се реализират чрез публично-частно партньорство. Част от проектите вече са етап на изграждане, а друга остават за бъдеще.
Скоростен път Русе - Свиленград. Ще се строи с финансиране от частни инвеститори. В рамките на този проект може да бъде включено и разширение на Дунав мост при Русе или строителството на втори такъв. Втори мост е предвиден при Силистра - Калъраш. 300-километровият път между Русе и Свиленград ще струва около 1.5 млрд. евро. За момента най-сериозен интерес към инвестиция и експлоатация има от Катар.
Интерес към инфраструктурата на България има също Турция и Китай. Китайските интереси са свързани с изграждането на магистрала Черно море: Бургас - Варна – Констанца. Тя не може да се финансира с пари от ЕС, защото не е част от европейски транспортен коридор, и ще се строи на базата на публично-частно партньорство. Все още се умува над факта,. дали по трасето ще има магистрала или скоростен път. Това ще бъде решено след резултатите от предпроектните проучвания. Тази отсечка е важна, защото е ключова връзка между три пристанища и две магистрали на българска територия, както и по нея се осъществява прехода между няколко вида транспорт – сухоземен, воден и въздушен.
Скоростният път Рила, е третият приоритет по линия на публично-частното партньорство. Той трябва да поеме трафика от мостовете на река Дунав към Гърция и Македония.Трасето тръгва от границата с Македония, минава през Дупница, Самоков и прави връзка с магистралите "Тракия" и "Хемус" при София.